تعریف ادبیات کودکان و نوجوانان
|
یافته ها: با بررسی نظرات دو گروه صاحب نظران و نوجوانان ایرانی، 27 ویژگی ساختاری مهم (از میان 30 ویژگی شناسایی شده) برای تارنماهای نوجوانان 14ـ12 ساله ایرانی تعیین و معرفی شد که 10 ویژگی اول آن ها به ترتیب عبارتند از: خوانا بودن متن (4/92%)، سرعت بارگذاری بالا (2/89%)، آرم (1/88%)، مشخص بودن … |
|
ادبیات کودکان و نوجوانان به معنی واقعی آن، یعنی نوشتههایی که در آن حس و حال کودکانه حاکم باشد، به زبان و نثری مناسب سطح سواد کودکان نوشته شده و معمولا همراه با تصاویر است؛ بهعنوان یک شکل ادبی مستقل تقریبا از نیمهی … |
|
در چنین تعریفی، ادبیّات کودک فقط به ادبیّاتی منحصر شده است که آگاهانه و با قصد قبلی برای کودکان و نوجوانان نوشته میشود، در حالی که در تعریف این مقاله، ادبیّات کودک و نوجوان ممکن است بدون در نظر گرفتن مخاطبان کودک نیز نوشته … |
|
ادبیات کودکان » فقط به داستانهای خاص کودکان و نوجوانان اطلاق می گردد . داستانها که نوع وسیعی از ادبیات کودکان و نوجوانان هستند از لحاظ موضوع و طریقه پروراندن آن به چند دسته تقسیم می شوند . |
|
شناختن ادبیات کودکان و نوجوانان برای تصویرگرانی که به شکل تخصصی برای کتاب و نشریات این گروه سنی کار میکنند ضروری است زیرا سفارشهایی که به ایشان داده میشود همواره متون ادبی شامل ادبیات کهن، قصه ها، افسانه ها، شعرها، متلها و … |
برچسبها:ادبیات کودک و نوجوان, ادبیات کودک و نوجوان - ویکی فقه, ادبیات کودکان, شناخت ادبیات کودک و نوجوان, مقاله ادبیات کودک و نوجوان